Handelsbetingelser

Handelsbetingelser
Vi opfordrer dig til at læse vores handelsbetingelser grundigt igennem, inden du handler på www.bylinedenmark.dk, da du ved brug og handel på vores hjemmeside accepterer nedenstående betingelser.
Vores handelsbetingelser kan fra tid til anden blive opdateret, og vi anbefaler dig derfor løbende at kontrollere denne side.

Du finder vores handelsbetingelser opdelt i emner, hvilket gør det nemmere for dig at finde de oplysninger, du søger.
Har du har spørgsmål til en ordre, et produkt eller andet, er du altid velkommen til at kontakte os. Vores adresse, mail og telefonnummer samt åbningstider finder du nedenfor.

Kontaktoplysninger
Byline Denmark ApS
Djalma Lunds Gaard 7
DK – 4000 Roskilde
CVR: 32336396

Kundeservice
Har du spørgsmål, ris eller ros i forbindelse med dit køb og dine oplevelser af vores produkter, kan du tage kontakt til vores kundeservice på:
info@bylinedenmark.dk
Telefon: 30306376/ Telefonen er åben tirsdag til fredag fra kl. 10:30 – 17:00

Generelle oplysninger og betingelser
Hos www.bylinedenmark.dk er der åbent døgnet rundt. Vi kan dog i sjældne tilfælde være nødt til at lukke kortvarigt ned grundet opdatering. Vi vil, så vidt det er muligt, sørge for at opdatere siden på tidspunkter, der er til mindst mulig gene for kunden.
For at handle på www.bylinedenmark.dk skal du være fyldt minimum 18 år og være i besiddelse af et gyldigt kreditkort, som vi accepterer.
Er du er under 18 år, skal du være under overvågning af en værge/ dine forældre samt have dennes/ deres samtykke for at kunne afgive en ordre.
Vi bestræber os på at undgå informationsfejl, men vær opmærksom på at prisfejl, stavefejl og/ eller andre fejl kan forekomme fra tid til anden.

Bestilling af ordre
I det øjeblik du godkender en ordre i vores webshop, og kvitteringen bliver vist på din skærm, er du bundet af ordren. Fortryder du, kan du følge vores regler under afsnittet “Fortrydelsesret og returnering”.

Når systemet har modtaget din ordre, modtager du en automatisk bekræftelse herpå. Denne kvittering tilkendegiver at du har afgivet din ordre. Vores bekræftelse er dog ikke endegyldig for os før ordren er gennemset. 

Vi forbeholder os retten til at afslå ordren grundet et eller flere af punkterne nævnt nedenfor. Såfremt vi acceptere din ordre, vil du modtage en mail, der bekræfter, at vi har accepteret den. Dette er den endelige ordrebekræftelse med alle detaljer, og aftalen mellem dig og os træder i kraft i det øjeblik ordrebekræftelsen er afsendt. 

Grunde til vi kan vælge at afvise din ordre kan være følgende:

– Varen er blevet solgt i butikken inden webshoppen er blevet opdateret
– Du har opgivet en leveringsadresse i et land, vi ikke sender til. Du kan se, hvilke lande vi sender til under afsnittet “forsendelse og leveringstider – vi sender til”.
– Vi er ude af stand til at levere til den angivne adresse.
– Der er foretaget en fejl i lageroptællingen, og varen er derfor ikke længere på lager.
– Dine betalingsoplysninger er ukorrekte eller ikke mulige at verificere.
– Ved mistanke om svigagtigt formål, kriminel handling eller anden ulovlig aktivitet.
– Ved en opstået fejl på hjemmesiden som f.eks. betalingsfejl.
– Ved begrundet mistanke om at køber er under 18 år. 

Vi forbeholder os retten til at annullere et køb i en af de ovenstående situationer uden at være ansvarlige for erstatning eller evt. omkostninger forbundet hertil. Vi vil i sådanne tilfælde informere dig via email og forsøge at finde en løsning. 

Hvis ikke vi kan levere i forhold til handels- og leveringsbetingelserne, som det fremgår af ordrebekræftelsen, vil vi kontakte dig og give dig muligheden for at annullere din ordre.

Hvis du har lavet en fejl, da du afgav din ordre, bedes du hurtigst muligt kontakte os, så vi kan hjælpe dig med at rette fejlen, og hvis muligt gøre dette inden varen afgår. Du kan finde vores oplysninger under afsnittet “kontaktoplysninger”.

Gennemgå altid din ordre for fejl, inden du afgiver den, da du har mulighed for at ændre/slette de produkter, du har lagt i din indkøbskurv.
Husk også altid at gennemgå leveringsadressen og kreditkortoplysningerne, inden du afslutter dit køb.

Betaling
Vi accepterer følgende betalingsformer:

– MobilePay
– Dankort
– Visa/Dankort
– Online værdikoder udstedt af Byline
– Mastercard
– Viabill betaling 

Forsøger du at betale med en anden betalingsform end en af ovennævnte, kan vi ikke holdes ansvarlige for dit tab af betalingen eller andre skader, der skyldes din handling.

Værdikoder kan kun blive brugt online. Vær opmærksom på at de kan være tidsbegrænset.
Når du betaler med kreditkort, vil du blive bedt om at indtaste følgende:
– Dit kortnummer
– Gyldighedsperioden
– Dit sikkerhedsnummer på kortet (CVC). Det er for at sikre dig og undgå svig. Det 3-cifrede nummer finder du på bagsiden af dit kreditkort. 

Al information ved en transaktion bliver krypteret gennem SSL- teknologien (Security Socket Layer). Dette sikrer uønsket adgang til kortdetaljer og er et af de sikreste systemer til online bestillinger.

Dine oplysninger vil blive krypteret i det øjeblik, du indtaster dem. Byline gemmer ikke dine personlige kortoplysninger, så de oplysninger der bliver udvekslet mellem dig og  www.bylinedenmark.dk kan ikke blive læst i det tilfælde, at de opfanges af andre. SLL teknologien sikrer, at dine data bliver sendt til den korrekte computerserver, og krypteringen koder al data, så kun den sikre server er i stand til at læse det. 

Beløbet vil først blive hævet på din konto, når ordren afsendes. Alle vores priser er inklusiv dansk moms på 25% samt afgifter.

Priserne på www.bylinedenmark.dk er dem, der er gældende på købstidspunktet. Byline har til hver en tid ret til at ændre prisen på et produkt uden varsel. Sådanne ændringer vil ikke påvirke ordrer som allerede er accepteret. 

Der vil ikke blive hævet nogle gebyrer på betalinger andet end Nets’ faste gebyrer, og disse vil blive dækket af Byline.

Vi kontrollerer priserne som en del af vores bekræftelsesprocedure. Hvis den korrekte pris er lavere end den oplyste pris, er det den laveste pris du vil blive opkrævet. Hvis den korrekte pris er højere end den oplyste pris, vil vi forsøge at kontakte dig. Hvis vi ikke er i stand til at komme i kontakt med dig, vil vi afslå din ordre og informere dig via mail. 

Forsendelse og leveringstider
Vi sender til:
Danmark samt andre EU lande

  • Der er fri forsendelse i Danmark hvis man handler for over 500,-. For under 500,- er prisen for levering 49 DKK.
  • På ordrer til andre EU lande pålægges et forsendelsesgebyr på 200 DKK. 
  • Alle ordrer vil blive afsendt indenfor 2-4 arbejdsdage fra den dag ordren er afgivet. 
  • Ordrer indenfor EU kan forventes leveret indenfor 4-6 arbejdsdage.

Når ordren bliver afsendt, vil du modtage en forsendelsesbekræftelse pr. mail. Alle ordrer vil modtage et track & trace nummer, fra hvilket pakken kan spores.

Vi anvender DAO og GLS til leveringer i Danmark. Pakkerne leveres til en pakkeshop i nærheden af dig. Du kan selv vælge hvilken pakkeshop, din ordre skal leveres til – dette gøres i købsprocessen. 

Forsinkelser kan forekomme ved udsalg, helligdage og dårlige vejrforhold. Er ordren afgivet på en dansk helligdag, vil den blive behandlet den førstkommende hverdag efter helligdagen.

  • Byline kan ikke blive holdt ansvarlig for vejrforhold der evt. kan påvirke forsinkelser på forsendelsen.
  • Vi sender ikke pakker til postbokse.
  • Byline kan ikke gøres ansvarlige for betalingen af told, skat eller tariffer i lande udenfor Danmark.

Hvis din ordre består af flere varer, har vi ret til at dele leveringen op. Dette vil vi kun gøre i tilfælde af, at nogle af dine bestilte varer ikke er på lager eller er forsinket på tidspunktet for din ordre. I tilfælde af en evt. del-levering vil du blive gjort opmærksom herpå, når du modtager den første levering. 

Kontrol af produkterne
Vær opmærksom på at du bærer ansvaret for de produkter, du har bestilt, når leveringen er gennemført. Hvis pakken lader til at være beskadiget ved levering, bedes du venligst afvise den og informere os herom. Tag gerne billeder af den beskadiget pakke inden varerne pakkes ud, da det vil være dit bevismateriale overfor fragtfirmaet.  

Vi gør os umage for at sende fejlfrie produkter afsted, men der kan være fejl vi har overset og derfor har du ansvaret for at kontrollere dine produkter for fejl og mangler ved modtagelse – inden de tages i brug – samt at underrette os i tilfælde af eventuelle fejl og mangler. 

Fortrydelsesret og returnering
Du har 14 dages fortrydelsesret.
Ved køb af  julegaver købt i december måned forlænges byttefristen til d. 12. januar.  

Har du fortrudt dit køb og ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du benytte dig af vedsendte returseddel og udfylde alle rubrikker.Du har retten til at returnere et produkt i henhold til ovenstående regler og kan få pengene fuld retur under forudsætning af, at produktet ikke er blevet forringet.

Den nye forbrugeraftalelov giver dig, som forbruger, mulighed for at tage varen i brug, men vurdere vi en eventuel værdiforringelse af varen – det vil sige at du har testet varen på anden vis, end hvad der normalt er tilladt i en forretning, og varens værdi derfor er blevet forringet, er vi i vores gode ret til at fratrække et beløb svarende til forringelsen ud fra vores vurdering, inden vi tilbagefører dine penge. 

Eksempler på brugte varer, som ikke giver fuld refundering af beløbet
Vi ser det for eksempel som en forringelse af en vare, hvis denne er plettet, har mærker efter make up eller deodorant, har været vasket eller renset, bærer tydeligt præg af brug, lugter af tobaksrøg eller sved, samt hvis de originale hangtags på tøj og accessories er brudt. 

Vi skal kunne sælge varen igen til fuld pris, for at kunne give dig det fulde beløb tilbage. Derfor skal produktet returneres i samme stand, som du modtog det, hvis du vil have fuld returret. 

Har vi ikke hørt fra dig indenfor de 14 dage efter modtagelse af varerne, er salget fuldendt og kan ikke længere returneres.
I tilfælde af returnering skal følgesedlen/ retursedlen sendes med.

Det er dit ansvar at pakke varerne forsvarligt, så de ikke bliver beskadiget under transport. Vær venlig ikke at tape direkte på et produkt eller dets emballage, når du pakker det. Nedenfor finder du adressen hvortil returvare skal sendes.

Vi forbeholder os al ret til at afvise en returnering efter 14 dage, hvis der ikke forudgående er taget kontakt til kundeservice og indgået særlig aftale herom.

Ved returnering skal produktet være i original stand og returnes i den originale emballage med alle mærker på.

Det er dig som køber, der skal dække forsendelsesomkostningerne ved en evt. returnering, og du bærer risikoen for varen, indtil den er os i hænde. Forsvinder pakken eller går den i stykker under transporten, er det dig, der hæfter for varen. Bemærk også at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller pakker sendt til en pakkepost. Alle pakker skal sendes som erhvervspakker til nedenstående adresse:

Byline & Bisgaard
Trekroner Centervej 55
DK – 4000 Roskilde

Att: Retur ell. Reklamation

Ved returnering af en vare bliver dine penge tilbagebetalt indenfor 14 dage. Dog forholder vi os retten til at vente med at tilbageføre købesummen til varen er modtaget og kontrolleret for værdiforringelse grundet den nye forbrugeraftalelov. 

Garanti
Byline & Bisgaard yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved brug af vores produkter. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slidtage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert eller ringe vedligeholdelse, vask/ rens samt ved skødesløs brug. 

Nogle af vores produkter, bl.a. Byline Denmark,  er lavet i delikate, eksklusive materialer, som skal behandles skånsomt. Vi sørger derfor altid at angive det på varen, når den modtages, i form af en lille, sort infotag, som er forseglet til tøjet. For rigtig pleje af produktet, læs altid vaskeinstruktionerne i tøjet samt find nyttig information på vores “handle with care” side på www.bylinedenmark.dk

Procedure for reklamation
Vi bestræber os altid på at sikre, at vores produkter er af bedste kvalitet og i perfekt stand – men i tilfælde af at defekte produkter, fejl eller mangler forekommer i din ordre, bedes du straks kontakte os på info@bylinedenmark.dk

  • For at lette processen bedes du sende et billede af reklamationen samt en beskrivelse. Husk at informere os om dit ordrernummer.
  • Vær venlig ikke at sende reklamationen til os, før vi har bekræftet henvendelsen. Vi vil derefter informere om, hvad du skal gøre.

Ved reklamationer vil Byline enten refundere eller ombytte produktet til et nyt, så snart vi har modtaget det. Du har også mulighed for at beholde det defekte produkt og bede om et afslag i prisen, men vær opmærksom på at produkter, der er beskadiget grundet almindeligt slid eller uforsigtighed ikke betragtes som fejlbehæftede. I tilfælde af i forvejen nedsatte varer (udsalg) har disse varer måske været prøvet på i butikken flere gange og der kan forekomme mærker.
Du kan derfor ikke forvente at en nedsat varer er fuldstændig ny, da det oftest er rester af den forgangne kollektion, og alle er desværre ikke lige forsigtige, når de prøver tingene på. Ved store fejl som tydelig misfarvning på tøj vil dette dog fremgå af teksten på webshoppen. 

I tilfælde af refundering af en reklamation, vil vi refundere det fulde beløb inklusiv omkostninger forbundet med returforsendelse.

Inkluder venligst en kopi af fakturaen, en kvittering på returneringsomkostningerne samt dine bankoplysninger (konto nr + reg. nr), så vi kan refundere beløbet. Disse oplysninger er ikke følsomme og kan uden videre oplyses pr. mail.

Man må forvente at knapper og pailetter kan falde af indenfor 2 år. I det tilfælde bedes du benytte dig af de medsendte knapper/ pailetter. Der vil i det fleste tilfælde være isyet en ekstra knap i vaskeanvisningen eller fæstnet til hang tag. Har du mistet den eller får brug for en til, er du altid velkommen til at kontakte os, så vi kan sende dig en ekstra, hvis vi har en på lager.  

Fejlleverance
Det kan ske at en forkert vare bliver afsendt. Sker dette for dig, beklager vi meget og vil bede dig henvende dig til os, så vi kan udbedre fejlen.
Vi vil da sørge for, at den korrekte vare bliver sendt til dig samt arrangere, at den forkerte vare bliver afhentet af vores kurér.

Privatlivspolitik
Byline respekterer din private ret. Vi hverken deler eller sælger informationer omkring vores kunder til tredjepart.
Al information, som bliver brugt i forbindelse med handel på webshoppen, bliver kun brugt til at behandle ordren. Vi vil aldrig videregive personlige oplysninger til tredjepart og al information er krypteret under processeringen af ordrer.

Juridisk adresse
Byline Denmark ApS
Jernaldermarken 15
DK – 4000 Roskilde
CVR: 32336396